ElPuigdAfrou_ ElPuigdAfrou_

La pujada al Puig d'Afrou, mirador de La Selva i la vall del Ter

La pujada al Puig d’Afrou, mirador de La Selva i la vall del Ter

francesc sola avatar

Tot passant per la plana de la Selva, direcció cap a la Garrotxa, segur que haureu vist un cim singular tot just deixant enrere La Cellera de Ter.

18728267

Caminades per La Selva

La selva.

Singular per la seva perfecta forma cònica, la típica d’una muntanya que hauríem dibuixat tots quan érem petits. I singular també perquè és molt probable que per damunt seu hi hàgiu vist volar parapents, ja que tant des d’aquest cim del Puig d’Afrou com de la seva veïna muntanya de Santa Brígida, n’hi salten molts de parapentistes que aprofiten les condicions climatològiques sovint favorables per a gaudir d’aquest esport d’aventura.

Aquesta vegada us proposem la pujada a peu al Puig d’Afrou, un cim de 811 metres i que us oferirà unes vistes espectaculars de la comarca de La Selva, amb la possibilitat de veure el Pirineu de Girona, la Costa Brava, la Vall del Ter, la Serralada del Collsacabra i la plana empordanesa.

Començarem la ruta des del poble de La Cellera de Ter, al pàrquing de les escoles, i seguirem les indicacions de color blau que de seguida ens enfilen cap a uns boscos de castanyer que ens permetran començar a guanyar alçada. La caminada suposa un desnivell de gairebé 700 metres, de manera que calcem-nos bé, i assegurem-nos de portar provisions per a passar una bona matinal d’excursionisme.

El camí s’endinsa pels boscos i de tant en tant creua la pista forestal que també porta fins al cim, així que si voleu fer un tram per carretera de terra la podeu agafar fins que decidiu reprendre els corriols que veureu a les indicacions. Tot pujant, passareu per l’Oratori de Sant Pelegrí i Can Vinyes, i si l’últim tram el feu per la pista també veure La Ferreria.

111949

La Selva

Un cop al cim, recupereu forces i gaudiu d’aquest mirador natural i de la bellesa del seu paisatge, que ara ens regala unes intenses tonalitats de tardor.

La tornada la farem seguint altre cop les marques blaves, que ens duran fins poc abans de l’entrada del poble, on ja haurem canviat el bosc per camps de conreu, i ens desviarem per passar per Can Bertran i arribar al punt inicial, a les escoles de La Cellera. El temps estimat per fer la ruta són poc més de 3 hores.

Una variant més llarga de la caminada és desviar-nos durant la baixada fins anar a tocar el pantà del Pasteral, on podem visitar el dolmen de Colldegria i les coves del Pasteral, unes mines de marbre abandonades que connecten amb un laberint subterrani, només accessibles per a espeleòlegs. Des d’aquest punt, farem la tornada a La Cellera pel caminet que discorre en paral·lel a la carretera C-63.